Sprejem nujnega klica

Nujni klic dispečerska služba v glavnem sprejme prek Regijskega centra za obveščanje 112. Za hitro in kvalitetno posredovanje ekipe dispečer potrebuje določene podatke.

  1. Predstavitev klicočega

Najprej vas bo dispečer vprašal po priimku, imenu ter telefonski številki. Ti podatki so pomembni, da vas lahko ob morebitni prekinitvi klica pokličemo nazaj. Dostikrat nam vaša številka ni vidna in je pridobitev te številke preveč dolgotrajna.

  1. Zakaj kličemo

Na kratko povejte glavno težavo zaradi katere nas potrebujete. Glede na povedano težavo, vam lahko dispečer postavi dodatna vprašanja. Opozorite nas tudi, če je na mestu kakšna nevarnost za vas ali za ekipo, ki bo prišla na pomoč.

  1. Lokacija

Izrednega pomena je točna lokacija, kjer se nahajate. Kadar je možno povejte ulico, hišno številko in kraj dogodka. Povejte nam, če ta trenutek niste ob bolniku/poškodovancu.

  1. Če ste v bloku povejte tudi v katerem nadstropju ste.
  2. Če kličete iz podjetja, nam povejte tudi ime podjetja. Dobro je, če nas kdo čaka pri vhodu. Varnostnik oz. receptor naj bo o našem prihodu obveščen.
  3. Če ste na javnem mestu. Poglejte okrog in preberite ime ulice, ceste. Če to ni možno opišite znane zgradbe v bližini (cerkve, javne zgradbe). Če ste v gozdu, težko dostopnem mestu nam opišite dostop ali pošljite koga na znan kraj.
  1. Podatki o bolniku/poškodovancu

Če osebo poznate nam sporočite ime, priimek ter starost bolnika oz. poškodovanca. 

Če ne veste kaj morate povedati, se samo predstavite in odgovarjajte na vprašanja dispečerja. Klica nikoli ne prekinete prvi.

Razumemo, da boste ob klicu prestrašeni, tudi panični, pa vas kljub temu prosimo, da ostanete kar se da mirni. Podatki so nam izrednega pomena. Vprašamo vas samo tisto, kar je  v tistem času pomembno, da bomo lahko intervencijo izpeljali hitro in kvalitetno v korist tistega, ki potrebuje našo pomoč.

Dispečer vas po potrebi preveže še do urgentnega zdravnika, ki vam pomaga z nasveti oz. prevoz odobri.